3 Haziran 2016 Cuma

Bankaların Alışveriş Kampanyalarında Hangi Hususlara Dikkat Etmeliyiz?

Hemen hemen her ay bankalarımız kredi kartından şu kadara harcamaya bu kadar puan, bu kadar harcamaya şu kadar puan şeklinde kampanyalar düzenlemekteler. Hatta mobil uygulamalarından katılırsanız ek puan bile verebilmekteler. Zaten kampanya şartlarında belirtilen kategorilerden alışveriş yapma ihtiyacınız varsa bu kampanyaların tüketiciye yararı olabilmekte ama bazı noktalara dikkat etmemiz de fayda var.
En önemli nokta kampanya şartlarını dikkatlice okumak. Katılım nasıl, kazanmak için ne kadar harcamalıyız? Kartı kullandığınız işyeri veya pos cihazı önemli mi? Her harcama geçerli mi yoksa geçerli olmayan ürünler, kategoriler mevcut mu? Puanlar ne zaman yatacak, ne zaman silinecek? Bu noktaları analiz ettikten sonra kampanya şartlarını yerine getirebileceğimizi düşünüyorsak kampanya katılımı basamağına geçiyoruz.  
Daha en baştan kampanyaya katılma noktasında sıkıntılar çıkabiliyor. Eskiden bankaların kampanyalarına katılmak için SMS ile başvurmak gerekiyordu. Şu an mobil uygulamalar ve/veya internetten de katılabiliniyor. Eskiden bazı bankalar göndermiş olduğunuz SMS cevaben katılımınız gerçekleştiğini belirtirken, bazıları böyle bir onay mesajı göndermiyordu. Maalesef başıma böyle bir olay gelmişti. Kampanyaya katılım için SMS gönderdikten sonra bir aylık sürede istenilen harcamaları yapmıştım. Puanların yatacağı gün kartımda puanların yatmadığını görünce bankayı aramıştım. Aldığım cevap katılımınız gözükmüyordu. “Gönderdiğim SMS hala telefonda duruyor” dediğimde görevli “Hangi hattı kullanıyorsanız onlarla görüşün. Biz bir şey yapamayız” demişti. Tabii bu yaklaşım o bankayla ilişiğimi kesmemle sonuçlandı. Hesabı ve kredi kartımı kapatma dilekçeme istinaden arayan görevliye bu olayı anlattığımda ”Aman efendim puanlarınızı yatıralım” demiş ama kabul etmemiştim. Neyse ki çoğu banka katılım onay mesajı gönderiyor. Mesajı görmeden harcama yapmamaya dikkat edelim.
Harcamaları yaparken de geçerli ürün ve kategorilere dikkat ederek istenilen tutarı bu kategoriler ve ürünlerde sağlayalım. Örneğin market kategorisi harcamanızda telefon kontör harcamanızın kabul edilmediği şartlarda yazıyorsa sistem bu harcamanızı kabul etmeyeceğinden belirtilen ürün gruplarında harcama tutarını gerçekleştirmeye gayret edelim.
Kampanyaya başarılı şekilde kayıt olduktan ve alışverişimiz gerçekleştirdikten sonra başka bir sorun olabilecek nokta karşımıza çıkıyor. Genelde “bankaya üye iş yerlerinden” ibaresi mevcut şartlarda. İşte bu nokta canınızı sıkabilir. Çünkü bir markete girdiğinizde bir sürü pos cihazı oluyor. Bazen bazılarında sorun olabiliyor. Bazen de kasadaki görevli farketmeden başka pos cihazından kredi kartınızı geçirmiş oluyor. Maalesef buna yapabileceğimiz fazla bir şey yok. Görevliyi kredi kartını geçirmeden uyarabiliriz ama kendim için örnek verirsem bu pek yaptığım bir şey değil. Biraz alışkanlık meselesi “Lütfen kartı bankaya ait pos cihazından geçiriniz.” demek. Görevli bu isteğinize “Bu pos hepsi için deyip” işine devam edebilir ki gerçekten o pos cihazı sizin kampanyanızda geçerli mi onu anca kampanya bitip ek puanlar kartınıza yüklendiği gün tam veya eksik yattığında anlayabilirsiniz. Bu maalesef kontrolümüzün en az olduğu ve en can sıkıcı noktalarından biri.
Bu kısmı da başarılı şekilde atlatıp puanların yüklendiği kısma gelirsek burada da “Puanları harcamak için şu kadar süreniz var” ibaresi sıkıntı çıkarabilir. Belirtilen bu süreyi kaçırmanız durumunda maalesef puanlarınız geri alınmakta. Bu kısmı aslında pek anlayamıyorum. Niye o puanlar geri alınıyor? Ya da madem alınacak niçin o kadar kısa süre? Zaten hepimizin aklında bin bir türlü hayat meşgaleleri varken puan ne zaman yatacak ne zaman silinecek onu takip etmek oldukça zahmetli. Bu kısım için şöyle yapabilirsiniz. Kampanyaya katıldığınızda telefonunuza puanların yatacağı gün için alarm veya hatırlatma notu koyabilirsiniz. Bu şekilde puanlarınızı hatırlayıp harcayabilirsiniz.
Bu hususlar yanında bir de normal harcamamızın üzerinde harcama yapma ihtimalimiz var ki bu zaten sanırım bu kampanyalardaki amaçlardan biri. 80 TL tutan alışverişiniz “Aman kampanyaya katıldım, yüze tamamlayayım bari” şekline dönüşebilir. Kampanyayı muhakkak gerçekleştirmek istiyorsak bu ek harcamalarımızı gereksiz ürünlere değil ilerde gerekecek ürünlere yapmamız sanırım daha uygun. Örneğin bulaşık deterjanı, çamaşır deterjanı gibi zaten sürekli kullandığımız ürünlerle bu tamamlama işini yapabiliriz.
İlk paragrafta da belirttiğim gibi zaten istenilen ürünlerde alışverişe ihtiyacımız varsa ve bu alışverişleri yakın zamanda yapmayı planlıyorsak bu tür kampanyalar biz tüketicilerin yararına olabilmekte. Zorlanmadan bol puanlar kazanıp silinmeden o puanları harcamanız dileklerimle…. Kendinize iyi bakın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder