Hemen hemen
her ay bankalarımız kredi kartından şu kadara harcamaya bu kadar puan, bu kadar
harcamaya şu kadar puan şeklinde kampanyalar düzenlemekteler. Hatta mobil
uygulamalarından katılırsanız ek puan bile verebilmekteler. Zaten kampanya
şartlarında belirtilen kategorilerden alışveriş yapma ihtiyacınız varsa bu
kampanyaların tüketiciye yararı olabilmekte ama bazı noktalara dikkat etmemiz de
fayda var.
En önemli
nokta kampanya şartlarını dikkatlice okumak. Katılım nasıl, kazanmak için ne
kadar harcamalıyız? Kartı kullandığınız işyeri veya pos cihazı önemli mi? Her harcama
geçerli mi yoksa geçerli olmayan ürünler, kategoriler mevcut mu? Puanlar ne
zaman yatacak, ne zaman silinecek? Bu noktaları analiz ettikten sonra kampanya
şartlarını yerine getirebileceğimizi düşünüyorsak kampanya katılımı basamağına
geçiyoruz.
Daha en
baştan kampanyaya katılma noktasında sıkıntılar çıkabiliyor. Eskiden bankaların
kampanyalarına katılmak için SMS ile başvurmak gerekiyordu. Şu an mobil uygulamalar
ve/veya internetten de katılabiliniyor. Eskiden bazı bankalar göndermiş
olduğunuz SMS cevaben katılımınız gerçekleştiğini belirtirken, bazıları böyle
bir onay mesajı göndermiyordu. Maalesef başıma böyle bir olay gelmişti. Kampanyaya
katılım için SMS gönderdikten sonra bir aylık sürede istenilen harcamaları
yapmıştım. Puanların yatacağı gün kartımda puanların yatmadığını görünce
bankayı aramıştım. Aldığım cevap katılımınız gözükmüyordu. “Gönderdiğim SMS
hala telefonda duruyor” dediğimde görevli “Hangi hattı kullanıyorsanız onlarla
görüşün. Biz bir şey yapamayız” demişti. Tabii bu yaklaşım o bankayla ilişiğimi
kesmemle sonuçlandı. Hesabı ve kredi kartımı kapatma dilekçeme istinaden arayan
görevliye bu olayı anlattığımda ”Aman efendim puanlarınızı yatıralım” demiş ama
kabul etmemiştim. Neyse ki çoğu banka katılım onay mesajı gönderiyor. Mesajı
görmeden harcama yapmamaya dikkat edelim.
Harcamaları
yaparken de geçerli ürün ve kategorilere dikkat ederek istenilen tutarı bu
kategoriler ve ürünlerde sağlayalım. Örneğin market kategorisi harcamanızda
telefon kontör harcamanızın kabul edilmediği şartlarda yazıyorsa sistem bu
harcamanızı kabul etmeyeceğinden belirtilen ürün gruplarında harcama tutarını
gerçekleştirmeye gayret edelim.
Kampanyaya
başarılı şekilde kayıt olduktan ve alışverişimiz gerçekleştirdikten sonra başka
bir sorun olabilecek nokta karşımıza çıkıyor. Genelde “bankaya üye iş
yerlerinden” ibaresi mevcut şartlarda. İşte bu nokta canınızı sıkabilir. Çünkü
bir markete girdiğinizde bir sürü pos cihazı oluyor. Bazen bazılarında sorun
olabiliyor. Bazen de kasadaki görevli farketmeden başka pos cihazından kredi
kartınızı geçirmiş oluyor. Maalesef buna yapabileceğimiz fazla bir şey yok.
Görevliyi kredi kartını geçirmeden uyarabiliriz ama kendim için örnek verirsem
bu pek yaptığım bir şey değil. Biraz alışkanlık meselesi “Lütfen kartı bankaya
ait pos cihazından geçiriniz.” demek. Görevli bu isteğinize “Bu pos hepsi için
deyip” işine devam edebilir ki gerçekten o pos cihazı sizin kampanyanızda geçerli
mi onu anca kampanya bitip ek puanlar kartınıza yüklendiği gün tam veya eksik
yattığında anlayabilirsiniz. Bu maalesef kontrolümüzün en az olduğu ve en can
sıkıcı noktalarından biri.
Bu kısmı da
başarılı şekilde atlatıp puanların yüklendiği kısma gelirsek burada da “Puanları
harcamak için şu kadar süreniz var” ibaresi sıkıntı çıkarabilir. Belirtilen bu
süreyi kaçırmanız durumunda maalesef puanlarınız geri alınmakta. Bu kısmı
aslında pek anlayamıyorum. Niye o puanlar geri alınıyor? Ya da madem alınacak
niçin o kadar kısa süre? Zaten hepimizin aklında bin bir türlü hayat
meşgaleleri varken puan ne zaman yatacak ne zaman silinecek onu takip etmek
oldukça zahmetli. Bu kısım için şöyle yapabilirsiniz. Kampanyaya katıldığınızda
telefonunuza puanların yatacağı gün için alarm veya hatırlatma notu koyabilirsiniz.
Bu şekilde puanlarınızı hatırlayıp harcayabilirsiniz.
Bu hususlar
yanında bir de normal harcamamızın üzerinde harcama yapma ihtimalimiz var ki bu
zaten sanırım bu kampanyalardaki amaçlardan biri. 80 TL tutan alışverişiniz “Aman
kampanyaya katıldım, yüze tamamlayayım bari” şekline dönüşebilir. Kampanyayı
muhakkak gerçekleştirmek istiyorsak bu ek harcamalarımızı gereksiz ürünlere
değil ilerde gerekecek ürünlere yapmamız sanırım daha uygun. Örneğin bulaşık
deterjanı, çamaşır deterjanı gibi zaten sürekli kullandığımız ürünlerle bu
tamamlama işini yapabiliriz.
İlk
paragrafta da belirttiğim gibi zaten istenilen ürünlerde alışverişe ihtiyacımız
varsa ve bu alışverişleri yakın zamanda yapmayı planlıyorsak bu tür kampanyalar
biz tüketicilerin yararına olabilmekte. Zorlanmadan bol puanlar kazanıp silinmeden
o puanları harcamanız dileklerimle…. Kendinize iyi bakın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder